Jak przebiega proces przygotowania części

Jak przebiega proces przygotowania części

Aby zapewnić naszym klientom dokładnie sprawdzone używane części do samochodu, poddajemy je złożonej weryfikacji, zanim trafią do sprzedaży. Jak wygląda ich testowanie? Dowiesz się z tego artykułu.  

Używane części samochodowe, które pochodzą z aut przeznaczonych do demontażu, w wielu przypadkach nadają się do ponownego użytku. Aby ocenić, czy dana część spełnia najwyższe wymogi i może trafić do sprzedaży, przeprowadzamy złożony, czteroetapowy proces testowania. Formułę testów opracowaliśmy na podstawie wieloletnich doświadczeń, dzięki czemu skutecznie zdaje egzamin. W efekcie oferujemy naszym klientom produkty najwyższej jakości, które spełniają ich oczekiwania.

Etap I – ogólne testy podzespołów

Jeszcze przed demontażem pojazdu, nasi mechanicy dokonują weryfikacji poszczególnych podzespołów – sprawdzają, czy poprawnie funkcjonuje m.in. wyposażenie elektryczne pojazdu, takie jak: silniczki wycieraczek, widny szyb, elektryczne lusterka, dmuchawy, przełączniki itp.. Weryfikowana jest również kondycja felg i opon oraz stan powłoki lakierniczej elementów blacharskich wraz z dokładnym odczytem jej grubości. Na tym etapie, przy wykorzystaniu zaawansowanych narzędzi diagnostycznych sprawdzamy także kondycję jednostki napędowej w tym jej ciśnienie sprężania.

Etap II – kontrola techniczna i ocena wizualna zdemontowanych części

Po zakończeniu procesu demontażu wszystkie części samochodowe trafiają do kontroli wtórnej. Następuje dokładne oczyszczenie i mycie zdemontowanych elementów. Są one na tym etapie segregowane i katalogowane. Nasi specjaliści poddają je wnikliwej ocenie wizualnej oraz sprawdzają ich stan techniczny. Części, które nie nadają się do dalszego wykorzystania, są na tym etapie odrzucane. Sprawne elementy fotografujemy, oddając na zdjęciach ich stan faktyczny. W przypadku części z niewielkimi uszkodzeniami określamy szczegółowo ich zakres – tak, aby klient wiedział, jakie ewentualne defekty posiada dany element.

Etap III – weryfikacja końcowa z użyciem specjalistycznych urządzeń pomiarowych i raport dla klienta

Na tym etapie odbywa się dodatkowa kontrola wybranych podzespołów, podczas której korzystamy z nowoczesnych, bardzo precyzyjnych urządzeń pomiarowych. Każdą z części testujemy w oparciu o dedykowaną procedurę. Rozruszniki oraz alternatory przechodzą automatyczny test wydajności, m.in. pod pełnym obciążeniem. Automatycznym testom poddawane są także wtryskiwacze (w efekcie określamy parametry ich pracy). Turbosprężarki są z kolei dokładnie oczyszczane i piaskowane. Następnie zostaje wyważony rdzeń turbosprężarki oraz wyregulowany przepływ powietrza. Również pompowtryskiwacze i wybrane pompy wtryskowe są dodatkowo badane za pomocą specjalistycznej aparatury BOSCH. III etap testowania części używanych zakończony jest wydrukiem raportu z wykonanych testów, który dołączany do jest zakupionej części.

Etap IV – ostateczna weryfikacja przez pracowników Działu Obsługi Klienta

Dokładnie przebadane części używane po trzyetapowych testach trafiają finalnie na magazyn. Nie jest to jednak koniec naszych starań związanych z dostarczeniem najwyższej jakości produktów. Ostatecznej weryfikacji dokonują nasi pracownicy z Działu Obsługi Klienta, zanim części używane trafią do docelowego odbiorcy. Dzięki tak złożonej weryfikacji, mamy pewność, że części przeznaczone do sprzedaży będą sprawne, zgodne z opisem i spełnią oczekiwania nabywcy.



Post comments